Skab et hjem til løb

Det er måske en mindre overdrivelse, at hjemmet skal passe til løb, men der er faktisk rigtig mange gode måder at optimere hjemmet, så det passer til en rigtig løber. Først og fremmest skal man selvfølgelig bo et sted, hvor man kan leve med en løbelivsstil. Hvis det ikke er tilfældet, er det måske på tide at prøve noget nyt og lede efter et andet sted at bo. Her vil det selvfølgelig være oplagt at tale med en boligadvokat, som kan varetage interesserne, så man finder det helt rigtige hjem til et livsstil med en masse løb.

Leder du efter en boligadvokat i Aarhus, kan du klikke her for at finde en god mulighed.

Når man har sikret sig, at man bor det rigtige sted, skal man selvfølgelig til at tænke over, hvordan hjemmet bliver løbevenligt. Der findes mange måder at optimere løbetræningen i hjemmet, og det får du her nogle eksempler på.

 

Anskaf et løbebånd

I de rigtig hårde vintermåneder kan det være lidt op ad bakke, hvis man skal trække i uldundertøjet, hver gang man vil have sin motion. Det kan selvfølgelig være rigtig fint at løbe, når vejret er til det, men med et løbebånd får man en frihed, som er rigtig god at have, hvis man er meget seriøs omkring sit løb. Først og fremmest kan løbebåndet bruges til flere ting. Det er oplagt, hvis du gerne vil lære at løbe i en bestemt pace, fordi løbebåndet helt automatisk sætter tempoet for dig. På den måde lærer du at komme ind i den rytme, som du ønsker.

Det er også fint at bruge et løbebånd, når du laver intervaltræning. Igen er det en fordel, at du selv kan bestemme tempoet, når du løber. Du kan derfor tvinge løbebåndet til at presse dig endnu mere, end det måske er tilfældet udenfor. Husk dog, at du aldrig kan lave en 100 procent sprint på et løbebånd, og det er derfor også vigtigt, at du kommer udenfor og træner sommetider.

 

Forebyggelse af skader i hjemmet

Noget af det vigtigste, hvis man er seriøs med sit løb, er skadesforebyggelse. Det er rigtig hårdt for kroppen at være seriøs løber, og det kan derfor være en god idé at have mulighed for at lave forebyggende træning i hjemmet. Selvom fitnesscentret også giver disse muligheder, så er det måske sommetider sværere at komme afsted for at få tingene gjort. Sørg for, at du har plads til at have en madras liggende, hvor du kan lave bestemte øvelser. Det kan også være en fin idé at anskaffe sig en foamroller, som kan være med til at give både forebyggende og lindrende massage på udsatte steder. Derefter kan du anskaffe dig et vippebræt, som hjælper med at styrke dine ankler og knæ, der er særligt udsatte ved løb.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *